barcelona_chair_2

Η πολυθρόνα Barcelona σχεδιαστηκε κατά παραγγελία του Γερμανικού κράτους, το 1929 από τον Ludwig Mies Van de Rohe, κορυφαίο αρχιτέκτονα, Γερμανικής καταγωγής, για το Γερμανικό Pavilion (περίπτερο) του World Arts Fair (Παγκόσμια Έκθεση Τέχνης), που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη, ένα σημαντικό καλλιτεχνικό γεγονός με σημαντικούς παρευρισκόμενους, Ισπανούς Βασιλείς και στελέχη Ευρωπαϊκών κρατών.

barcelona_chair_1

barcelona_chair_3

barcelona_chair_4

Ο δημιουργός της από την αρχή γνώριζε πως το κάθισμα που θα σχεδίαζε για τη συγκεκριμένη περίσταση όφειλε να είναι ένα σημαντικό κάθισμα, μια πολύ κομψή και ακριβή πολυθρόνα. Ότι όφειλε να είναι μνημειώδης. Και είχε δίκιο. Οι πολυθρόνες του χρησιμοποιήθηκαν ως θρόνοι για τον Βασιλιά και τη Βασίλισσα της Ισπανίας, όταν επισκέφθηκαν το Pavilion. Τη στιγμή εκείνη  ήταν τα μόνα έπιπλα σε ολόκληρο το κτίριο.

barcelona_chair_5

Η Barcelona chair που πήρε το όνομά της λόγω της πρώτης της χρήσης και της ανόδου της φήμης της στη Βαρκελώνη, σύντομα έγινε σύμβολο σχεδιασμού, χάρη στη ρευστότητα και την αφαιρετικότητα του σχεδίου της. Διακρίθηκε για την την χρήση νέων υλικών και κατασκευαστικών καινοτομιών και για τις λιτές γραμμές της ενώ παρουσίασε σταθερά αυξανόμενες πωλήσεις και παραγωγή σε ολόκληρο τον κόσμο.

barcelona_chair_6

Ο Mies ξανασχεδίασε την αρχική πολυθρόνα το 1950, προκειμένου να χρησιμοποιήσει ανοξείδωτο χάλυβα, ο οποίος είχε πλέον γίνει διαθέσιμος λόγω της πρόσφατης προόδου στην τεχνολογία. Το αντιφατικό στοιχείο όμως είναι, πως αν και δάσκαλος της σχολής του Bauhaus η οποία προωθούσε τη λογική “λειτουργικά έπιπλα, υψηλής αισθητικής και καλλιτεχνικής αξίας που παράγονται μαζικά και σε χαμηλό κόστος, η Barcelona του (η αυθεντική και όχι οι απομιμήσεις της), είναι στην πραγματικότητα μια πολύ ακριβή πολυθρόνα αλλά και πολύ δύσκολη στη μαζική της παραγωγή. Στην τιμή της περιλαμβάνεται φυσικά και το γεγονός ότι πρόκειται για ένα εμβληματικό και αναγνωρίσιμο αντικείμενο.

barcelona_chair_7

Τα δικαιώματα για την παραγωγή της τα διαχειρίζεται η Γερμανική Knoll Studio η οποία τα απέκτησε από τον ίδιο,το 1953. Οι αυθεντικές Barcelones  φέρουν το λογότυπο της Knoll καθώς επίσης και την υπογραφή του Mies χαραγμένα στο σκελετό τους, ώστε να ξεχωρίζουν από τις απομιμήσεις.

Στην αγορά θα βρεις πολλές απομιμήσεις της σε πολύ πιο χαμηλές τιμές. Θα βρεις επίσης υποπόδια, εκδόσεις καναπέ κ.λπ.., να ξέρεις όμως: Αυθεντικά είναι μόνο όσα φέρουν τα χαρακτηριστικά που σου περιέγραψα παραπάνω.

 Αυτά για την λατρεμένη μου Barcelona, όνειρο ζωής μία σε αυθεντικό…

Σε φιλώ
Μαρία